Potrzebujesz strony internetowej? Oto 6 powodów, dla których warto mieć stronę internetową swojej firmy

Czy wiesz, że przed podjęciem decyzji o zakupie lub kontakcie ponad 70% osób będzie szukało Twojej firmy w Internecie, a ponad 35% małych firm w Polsce nie ma swojej strony? Jeśli nie masz witryny, ludzie nie mogą sprawdzić Twojej firmy i ustalić, czy dobrze pasujesz do ich potrzeb.

Jeśli więc pytasz: „Czy potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy?” mamy dla Ciebie odpowiedzi, których szukasz.

Na tej stronie przedstawimy sześć powodów, dla których potrzebujesz witryny dla swojej firmy, oraz trzy wskazówki dotyczące tworzenia strony www.

Dlaczego potrzebujesz strony internetowej: 6 istotnych powodów

Jeśli nie masz swojej strony internetowej, prawdopodobnie zadałeś sobie pytanie: Czy jej potrzebuję? Choć może się wydawać, że Twoja firma rozwija się bez niej, istnieje wiele powodów, dla których warto mieć stronę internetową.

Spójrzmy na sześć powodów, dla których warto stworzyć stronę internetową dla Twojej firmy:

1. Ludzie oczekują, że masz stronę

Jeśli szukasz najprostszej odpowiedzi na pytanie: „Czy potrzebuję strony internetowej?” to brzmi ona tak: ludzie zakładają, że ją masz. Wraz z rozwojem epoki cyfrowej i możliwościami wyszukiwania informacji w Internecie ludzie zakładają, że informacje również o Twojej firmie są w Internecie.

Twoi odbiorcy oczekują, że będziesz obecny w sieci, a samo posiadanie strony na Facebooku nie wystarczy.

Potrzebujesz strony internetowej, ponieważ inni oczekują, że już ją masz.

Jeśli ktoś szuka Twojej firmy, spodziewa się znaleźć Twoją stronę internetową w wynikach wyszukiwania. Bez strony internetowej ludzie będą postrzegać Twoją firmę jako mniej profesjonalną i godną zaufania oraz nie będą czuć się komfortowo, zostając klientem.

Jeśli więc pytasz: „Czy potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy?” odpowiedź brzmi: tak. Potrzebujesz strony internetowej, ponieważ Twój rynek docelowy oczekuje, że już ją masz oraz chce dowiedzieć się z niej więcej o Twojej firmie.

2. Ludzie szukają Cię w internecie

Wyobraźmy sobie, że spotykają się dwie przyjaciółki, piją kawę i rozmawiają. Jedna przyjaciółka Marta opowiada drugiej, Luizie, o Twoim biznesie i daje świetną rekomendację, aby odwiedzić Twoją firmę.

Kiedy Luiza wraca do domu, postanawia poszukać twojej firmy, by dowiedzieć się o niej trochę więcej. Gdy szuka nazwy Twojej firmy, nie może znaleźć strony internetowej. Ufa swojej przyjaciółce, Marcie, ale jest sceptyczna, ponieważ nie może znaleźć Cię w sieci, aby dowiedzieć się więcej o Twojej firmie.

Ten scenariusz bardzo często zdarza się firmom, które nie mają strony internetowej. Potrzebujesz strony internetowej dla swojej firmy, ponieważ ludzie szukają jej w sieci.

Bez względu na to czy poleci Cię przyjaciel czy ktoś przejedzie obok Twojej siedziby, ludzie będą szukać Twojej firmy w Internecie, aby dowiedzieć się więcej. Bez strony internetowej potencjalni klienci nie mogą uzyskać cennych informacji w wyniku czego nie odwiedzą Twojej firmy.

Weź również pod uwagę ten fakt: 93% ludzi szukając usługi, zaczyna od wyszukiwania informacji w internecie. Większość osób rozpoczyna sesje przeglądania od wyszukiwania. Aby pomóc tym użytkownikom w znalezieniu Twojej firmy w wynikach wyszukiwania, potrzebujesz strony intenrnetowej, która pomoże w przyprowadzeniu potencjalnych klientów do Twojej firmy.

3. Ludzie chcą uzyskać odpowiedzi na podstawowe pytania

Jednym z najważniejszych powodów posiadania strony internetowej jest to, że Twoi potencjalni klienci chcą szybko uzyskać część informacji.

Czy czujesz się przytłoczony telefonami osób pytających o godziny pracy, oferty specjalne lub funkcjonowanie firmy? Jeśli tak, czas zbudować stronę internetową dla Twojej marki.

Oszczędzasz swojej firmie odpowiedzi na podstawowe pytania, gdy podajesz te informacje na swojej stronie. Witryna sprawia że nie musisz odpowiadać na pytania typu „O której godzinie zamykasz?” lub „Jakie produkty masz w ofercie?” dziesiątki razy dziennie.

Inwestując w budowę strony internetowej, stwarzasz możliwość dostarczenia wszystkich niezbędnych informacji w jednym miejscu.

Pomyśl ile razy sam szukałeś w Internecie takich informacji jak:

  • Godziny otwarcia
  • Promocje
  • Produkty i usługi
  • Ceny
  • Lokalizacja
  • Historia firmy
  • Informacje kontaktowe

Zastanów się: Ile osób dzwoni do Twojej firmy w związku z powyższymi informacjami?

Jeśli okaże się, że większość zapytań dotyczy tych tematów, potrzebujesz strony internetowej dla swojej firmy. Pozwoli ona szybko dostarczyć niezbędne informacje odbiorcom, co daje więcej czasu na skoncentrowanie się na prowadzeniu firmy i udzielaniu odpowiedzi na bardziej złożone pytania.

4. Ludzie korzystają z Twojej strony, aby współpracować z Twoją firmą

Jeśli nadal zadajesz pytanie: „Czy potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy?” oto kolejny doskonały powód do zainwestowania w budowę witryny: zaangażowanie. Zaangażowanie odgrywa kluczową rolę w przekształcaniu potencjalnych klientów w tych stałych.

Ponad 63% konsumentów korzysta ze strony internetowej firmy w celu interakcji z marką. Aby zaangażować potencjalnych klientów i zachęcić ich do zostania na stałe, musisz być obecny w tym cyfrowym świecie.

Pełna informacji i atrakcyjna wizualnie strona internetowa pomaga w pozyskiwaniu leadów, zachwyceniu ich i przekształcaniu w klientów Twojej firmy.

5. Ludzie chcą robić więcej niż kupować produkty online

Wielu właścicieli firm zadaje sobie pytanie: „Czy potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy?” i odpowiadają sami sobie: „Nie sprzedaję moich produktów przez Internet, więc nie ma sensu”. Jesteśmy tutaj, aby zmiażdżyć ten mit. Strona nie jest przeznaczona tylko dla firm zajmujących się handlem elektronicznym – jest przeznaczona dla wszystkich.

Nie musisz sprzedawać produktów w internecie, aby mieć stronę internetową.

Nawet jeśli świadczysz usługi np. fryzjerskie lub budowlane, witryna nadal przynosi korzyści Twojej firmie. Strona internetowa przyciągnie potencjalnych klientów do Twojej firmy.

Dlaczego? Ludzie chcą robić więcej, niż kupować produkty w internecie.

Istnieją trzy główne typy zapytań w Google:

  • Informacyjny: Użytkownicy przeprowadzający wyszukiwania w celu poznania określonych dziedzin i tematów.
  • Nawigacyjny: użytkownicy szukający określonej strony internetowej.
  • Transakcyjny: Użytkownicy wyszukujący z zamiarem zakupu produktów.

Chcesz zgadnąć, który typ zapytania jest najpopularniejszy w Google?

Jest to typ informacyjny. Ludzie przeprowadzają dziesiątki wyszukiwań każdego dnia, szukając informacji. Zadają proste pytania, takie jak „Ile lat ma Maryla Rodowicz?” lub coś bardziej szczegółowego, np. „Jak zbudować moją zdolność kredytową”. Ludzie wpisują różne zapytania w poszukiwaniu informacji.

Nawet jeśli nie sprzedajesz nic w sieci, podajesz w niej informacje. Niezależnie od tego, czy są to informacje o Twojej firmie, czy treści na tematy w Twojej branży, jest to doskonała okazja do edukowania swoich odbiorców. Gdy ludzie czują się poinformowani, są bardziej skłonni do stania się Twoimi klientami. Ponieważ dostarczyłeś im pomocnych informacji, których potrzebowali, jest bardziej prawdopodobne, że wybiorą Twoją firmę gdy przyjdzie na to czas, ponieważ już Ci ufają.

Nie musisz być firmą prowadzącą sklep internetowy, aby mieć stronę internetową. Prawidłowo utworzona strona przyniesie korzyści każdej firmie, dostarczając potencjalnym klientom pomocnych informacji, które mogą zwiększyć świadomość marki i zaufanie do niej.

6. Ludzie już widzą Twoją konkurencję

Czy wiesz, kto nie zadaje pytania „Czy potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy?” Twoi konkurenci – ponieważ już ją mają.

Jeśli chcesz pozostać konkurencyjny, potrzebujesz strony internetowej. Twoja konkurencja jest jednym z najważniejszych powodów posiadania witryny. Bez strony internetowej dla Twojej firmy osoby wyszukujące online znajdą i odwiedzą firmę konkurenta.

Czy wiesz, że 50% użytkowników odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od wyszukiwania w sieci? Oznacza to, że jeśli nie masz strony, użytkownicy odwiedzają konkurencję. W ten sposób tracisz okazje do przyciągnięcia nowych klientów do swojej firmy.

Jeśli chcesz pozostać równym wobec swoich konkurentów, musisz zainwestować w budowę strony internetowej dla swojej firmy. Pomoże Ci to zaistnieć w sieci wśród wielu innych firm i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do Ciebie, zamiast do konkurencji.

Jak stworzyć stronę internetową dla małej i średniej firmy

Jeśli pytasz: „Czy potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy?” i odpowiadasz „Tak”, czas zacząć budować wymarzoną witrynę firmy.

Sprawdź te trzy krótkie porady dotyczące tworzenia wymarzonej strony:

1. Wybierz kto ją przygotuje

Najpierw zdecyduj, kto utworzy Twoją stronę. Masz trzy opcje:

  • Zrób to sam
  • Zatrudnij freelancera
  • Współpracuj z firmą zajmującą się projektowaniem stron internetowych

Która opcja jest najlepsza dla Twojej firmy? Ty decydujesz!

Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze, możesz samodzielnie zbudować swoją stronę. Jeśli nie masz doświadczenia w projektowaniu stron internetowych, nie naciskaj na siebie.

Poszukiwanie narzędzi, projektów i dodatków spowoduje tylko więcej stresu niż skorzystanie z usług profesjonalistów.

Jeśli nie zrobisz tego sam, możesz zatrudnić freelancera.

Największym problemem związanym z freelancerami jest to, że zazwyczaj zatrudniasz ich na jednorazowe potrzeby, takie jak budowanie lub aktualizacja projektu. Oznacza to, że nadal potrzebujesz kogoś do monitorowania strony pod kątem błędów po zakończeniu projektowania, co wiąże się z dodatkowymi kosztami dla Twojej firmy.

Jeśli potrzebujesz stałej pomocy z witryną, profesjonalna firma zajmująca się projektowaniem stron jest najlepszym wyborem dla Ciebie.

Firma zajmująca się projektowaniem stron internetowych pomoże Ci zbudować niestandardową stronę internetową unikalną dla Twojej firmy i pomoże Ci monitorować projekt, aby upewnić się, że wszystko działa poprawnie. Potencjalnym minusem firm zajmujących się projektowaniem stron internetowych jest jednak przepłacanie za usługi.

Jeśli zatrudniasz profesjonalną firmę, musisz być proaktywny, badając koszty projektowania stron internetowych i tworząc realistyczny budżet dla swojej firmy. Ustawiając budżet, dowiesz się, które firmy zajmujące się projektowaniem stron internetowych będą dobrze współpracować z Twoją firmą.

Dobra firma zajmująca się projektowaniem stron internetowych zaoferuje przejrzyste ceny i zapewni tylko usługi, których potrzebujesz. Dodatkowo uszanuje Twój budżet i dostarczy stronę internetową unikalną dla Twojej firmy.

2. Wybierz styl projektowania stron internetowych

Jednym z najlepszych powodów posiadania strony internetowej jest to, że stwarza ona okazję do zaprezentowania swojej unikalnej marki. Tworząc stronę, musisz wybrać styl jej projektowania.

Ustal swój styl dla strony internetowej, tworząc przewodnik po stylu marki.

Przewodnik po stylu pomaga zachować spójność z projektem stron internetowych i wdrażać unikalny styl marki w witrynie. Trzymaj się kolorów odzwierciedlających Twoją markę. Jeśli masz już kolorystykę, jak na tradycyjnych elementach marketingowych, przenieś ten styl na swoją stronę.

Ustal kolory i style dla każdego aspektu swojej witryny, w tym:

  • Kolory stron internetowych
  • Kolory czcionek
  • Style czcionek
  • Style obrazu / wideo
  • Styl Copywritingu

Niezależnie od tego, czy chcesz mieć prostą, czy też bardziej elegancką tożsamość marki. Ustal wygląd, który będzie pasował do Twojej firmy.


3. Użyj optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Dobry projekt to nie tylko aspekty wizualne. Potrzebujesz strony, która pojawia się w wynikach wyszukiwania i generuje ruch. Dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) pomożesz pięknie zaprojektowanej stronie pojawić się wynikach wyszukiwania. SEO pomaga ludziom znaleźć Cię podczas wyszukiwania online. Od integracji słów kluczowych po optymalizację szybkości strony – SEO pozwala stworzyć wykrywalną stronę internetową, która jest łatwa do przeglądania przez odbiorców. Ta strategia pomaga także konkurować z innymi firmami. Jeśli korzystasz z SEO, uzyskasz lepszy ranking w wynikach wyszukiwania, co pozwoli ci przewyższyć konkurencję. Zwiększysz ruch na swojej stronie i zdobędziesz więcej potencjalnych klientów dla swojej firmy. Jeśli zdecydujesz się na outsourcing projektu swojej strony, współpracuj z agencją SEO. Agencja SEO powinna wiedzieć, jak zbudować pięknie zaprojektowaną stronę i zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwarek. Aby dowiedzieć się więcej o SEO, sprawdź nasz przewodnik SEO od początku do końca!

Czy potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy? Tak!

Twoja strona jest sercem Twojej obecności w Internecie i wszystkich Twoich działań w zakresie marketingu cyfrowego. Jeśli chcesz generować ruch i zdobywać cenne kontakty z potencjalnymi klientami, musisz zbudować stronę internetową, która odzwierciedla Twoją działalność i koncentruje się na zapewnieniu odbiorcom doskonałych wrażeń. Jeśli czujesz się przytłoczony tworzeniem witryny, pozwól Getspace zrzucić z siebie ciężar. Wygraliśmy dziesiątki nagród za projektowanie stron internetowych i mamy zespół ponad 20 ekspertów, którzy pomogą Ci zbudować wymarzoną stronę internetową. Powiedz nam, czego chcesz, a my dostarczymy stronę Twoich marzeń – a wszystko to, dzięki temu, że będziesz na bieżąco z naszymi postępami. Gotowy do stworzenia swojej strony? Skontaktuj się z nami używając czatu lub zadzwoń już dziś pod numer 696 333 736, aby porozmawiać z[u1]  nami o szczegółach naszej oferty projektowania stron internetowych i dowiedzieć się więcej o naszych 30-dniowych usługach szybkiego projektowania stron internetowych.


 

Podziel się na:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Masz pytania?

Zadzwoń do mnie!

Ula

ula@varto.pl

696 333 736